امت واحده

امت واحده
«إنَّ هذه أمَّتُکُم أمَّة واحِدَة و أنَا رَبُّکُم فاعْبُدونِ»
«بی تردید این امت شما امت واحده است و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش کنید»
بایگانی
آخرین نظرات

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

از جمله دلایلی که گواه بر زشت بودن تفرقه می باشد، این است که پیامبر خدا از ترس اینکه مبادا اختلاف در قرائت منجر به تفرقه و اختلاف مسلمانان شود، آنها را در هنگام روی دادن اختلاف، از قرائت قرآن منع می نمود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ يكشنبه,۲۳,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

بزرگ ‌مرد عرصه وحدت؛ امیرالمؤمنین علی(ع) است که در این راه از حقوق مسلم خود، چشم‌پوشی می‌کند و با سخاوت هر چه تمام، همه چیز خود را فدای اسلام می‌کند و با سختی زیاد و رنج طاقت فرسا، برای حفظ وحدت بین مسلمانان، صبر پیشه می‌کند. هیچ‌کس به اندازه ایشان نسبت به این امر اهتمام نداشت. حضرت علی(ع) در این مسئله نیز به دنبال جلب رضایت پروردگار و نیل به ثواب الهی و جایگاه ارزشمند اخروی بود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ دوشنبه,۱۷,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

همه ی حقایق را که برای همه جا نگفته اند. بعضی از دوستان بعضی مسائل را در بعضی جاها که نباید گفته شود یا با لحنی که نباید گفته شود، طرح می‌کنند و بعد وقتی که به آن‌ها بحث تفرقه در امّت گفته می‌شود، می‌گویند که «من با دردهای علی چه کنم؟ با گریه‌های علی چه کنم؟ و با فشارها و ستمی که شد چه کنم؟» جواب این آقایان این است که همان کاری که خود علی کرد بکن.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ يكشنبه,۱۶,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

وحدت یکی از عوامل اصلی بازیابی اقتدار جهان اسلام است، در سایه وحدت و برادری اسلامی است، که عزت و عظمت جامعه اسلامی می‌تواند جلوه کند و مشکلات فراروی مسلمانان را حل کند، بدون شک رسیدن به وحدت اسلامی نیازمند عبور از موانع سخت داخلی و خارجی است که با ایجاد بسترهای فکری، فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی در فضای کشورهای مسلمان می‌توان به این مهم دست یافت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ جمعه,۱۴,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

«بدانید آن کسانى که شیعه را علیه سنّى و سنّى را علیه شیعه تحریک مى‌کنند، نه شیعه را دوست دارند و نه سنّى را؛ با اصل اسلام دشمنند. «رحماء بینهم»؛ یعنى برادران مسلمان بین خود رحیم و مهربان باشند.دشمن از هر دو طرف تلاش مى‌کند. از یک طرف غالى‌گرى و ناصبى‌گرى را ترویج مى‌کند و شیعه را در چشم سنّى، دشمن حقیقى معرفى مى‌کند - بعضى از متحجّرین دینى هم متأسّفانه باور مى‌کنند - از سوى دیگر شیعه را به اهانت به مقدّسات و ارزشهاى سنّى وادار مى‌کند. توطئه‌ى دشمن

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ پنجشنبه,۱۳,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

 مقصود از وحدت اسلامی چیست ؟ آیا مقصود این است : از میان مذاهب‏ اسلامی یکی انتخاب شود ، و سایر مذاهب کنار گذاشته شود . یا مقصود این‏ است که مشترکات همه مذاهب گرفته شود ، و مفترقات همه آنها کنار گذاشته شود ، و مذهب جدیدی بدین نحو اختراع شود ، که عین هیچ یک از مذاهب موجود نباشد ؟ یا اینکه وحدت اسلامی ، به هیچوجه ربطی به وحدت‏ مذاهب ندارد ، و مقصود از اتحاد مسلمین ، اتحاد پیروان مذاهب مختلف ، در عین اختلافات مذهبی ، در برابر بیگانگان است ؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ پنجشنبه,۱۳,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ پنجشنبه,۱۳,آذر,۱۳۹۳
مهدی ملکشاهی